Od klasiky až k závodnímu speciálu

Milovníci veteránů dostanou během podzimního veletrhu PRAGUE CAR FESTIVAL jedinečnou příležitost seznámit se mimo jiné se zajímavými skvosty francouzského automobilového průmyslu první poloviny 20. století.

Automobilka Panhard & Levassor, založená pány Reném Panhardem a Emile Levassorem v roce 1887, patřila k pionýrům světového automobilového průmyslu i díky počáteční spolupráci s německým Daimlerem. Později se tato významná francouzská značka stala uznávaným výrobcem spolehlivých a technicky vyspělých vozů. Jedním z důkazů je také Panhard-Levassor X36 z roku 1923, který bude součástí letošní expozice historických vozů v rámci SPIES HECKER CLASSIC EXPO. Tento pětimístný sedan s rozvorem 3270 mm zdobí unikátní šoupátkový čtyřválcový motor Knight o objemu 3,2 litrů s výkonem 27 kW při 2400 otáčkách za minutu. Vybavený čtyřstupňovou dosahoval tento vůz maximální rychlosti až 90 km/hod.

Dalším velmi zajímavým exponátem letošní automobilové výstavy bude francouzský vůz Peugeot 302 s charakteristickou aerodynamickou karosérií. Svoji premiéru si odbyl již v roce 1936, a to na Pařížském autosalonu. Vyráběl se pouhých osmnáct měsíců v počtu více než 25 tisíc kusů. Zadní kola pohání zážehový čtyřválec 1,8 litru o výkonu 43 k, a to přes třístupňovou manuální převodovku. Tento vůz se čtyřdveřovým typem karoserie „Berline“ a celkovou délkou 4,5 metru byl určen pro přepravu pěti osob.

Naopak reprezentantem francouzských historických závodních speciálů bude mimo jiné dvoumístný otevřený vůz Bugatti 37A, vyrobený v roce 1928. V letech 1926 až 1931 postavil legendární Ettore Bugatti celkem 67 vozů tohoto typového označení. Automobil vystavený na letošním SPIES HECKER CLASSIC EXPO zakoupil jako torzo s motorem ze Spartaka a jedenáct let renovoval pan Jiří Šilha. Jen kompresor pro přeplňování řadového čtyřválce o objemu 1496 cm³ s rozvodem OHC sháněl dlouhých deset let. V současné době je možné vidět za volantem tohoto skvostu vnuka Vojtěcha Masojídka. Výkon motoru 66 kW při 5000 otáčkách za minutu umožňoval v součinnosti se čtyřstupňovou manuální převodovkou tomuto sportovně-závodnímu vozu maximální rychlost až 170 km/hod.

Auta ve všech podobách a barvách představuje SPIES HECKER AUTOLAKY.