Letošní PRAGUE CAR FESTIVAL nabídne výjimečnou podívanou – v exkluzivní zóně PIRELLI AUTO EXCLUSIVE budou vystaveny dva legendární supersporty značky Bugatti. Modely Veyron a Chiron představí návštěvníkům dokonalou syntézu výkonu, luxusu a automobilového umění.
Na letošním veletrhu PRAGUE CAR FESTIVAL čeká na návštěvníky jedinečná lahůdka. V prestižní PIRELLI AUTO EXCLUSIVE zóně budou vystaveny hned dva mimořádně vzácné vozy značky Bugatti. Tato francouzská automobilka, založená Ettorem Bugattim již v roce 1909, se od počátku proslavila fascinující kombinací krásy, technické dokonalosti a bezkonkurenční rychlosti. DNA značky stojí na pilířích inovace, elegance a výjimečného řemeslného zpracování – a právě díky tomu se Bugatti stalo synonymem pro absolutní automobilový vrchol.
Bugatti Veyron
Představen v roce 2005 jako projekt, který měl dokázat nemožné – sériový vůz schopný překročit hranici 400 km/h. Pod kapotou má osmilitrový šestnáctiválec se čtyřmi turbodmychadly a výkonem 1 001 koní. Na stovku vystřelí za pouhé 2,5 sekundy a na dlouhé roky se stal etalonem rychlosti i luxusu. Veyron získal řadu ocenění včetně titulu „Car of the Decade“. Jeho interiér kombinuje ušlechtilé materiály s futuristickým designem a vůz se stal ikonou sběratelů po celém světě. Jednou ze zajímavostí tohoto supersportu je sada pneumatik Michelin PAX typu run-flat speciálně vyvinutá pro extrémní rychlost s cenou běžného rodinného vozu.
Bugatti Chiron
Chiron navázal v roce 2016 na odkaz Veyronu a posunul hranice ještě dál. Osmilitrový šestnáctiválec s konfigurací W16 a čtyřmi turbodmychadly nabízí v základní verzi 1 500 koní a točivý moment 1 600 Nm, což znamená dechberoucí dynamiku a elektronicky omezenou maximální rychlost 420 km/h. Vůz je přitom navržen tak, aby zvládal extrémní výkon s nečekaným komfortem – interiér připomíná luxusní lounge a každý detail je ručně vyroben. V roce 2019 se Chiron ve speciální verzi Super Sport 300+ stal prvním sériovým vozem na světě, který s výkonem motoru 1600 koní překročil hranici 490 km/h.
Výstava těchto dvou supersportů s mnohamilionovou cenovkou je mimořádnou příležitostí vidět na jednom místě vozy, které se běžně ukrývají za zdmi soukromých garáží. Oba exempláře byly na PRAGUE CAR FESTIVAL zapůjčeny ze soukromé sbírky automobilového nadšence a sběratele Richarda Chlada, který je znám svou vášní pro výjimečné stroje. Jeho ochota podělit se o tuto unikátní krásu s veřejností činí letošní ročník festivalu ještě výjimečnějším.
POPISKY K FOTO:
01 – Legendy Bugatti společně – přesně takto uvidí návštěvníci veletrhu PRAGUE CAR FESTIVAL oba modely – Veyron a Chiron.
02 – Projekt Bugatti Veyron byl světu představen v roce 2005
03 – Model Veyron získal řadu ocenění včetně titulu „Car of the Decade“, a to od magazínu Top Gear v roce 2009.
04 – Design interiéru modelu Veyron byl záměrně extrémně jednoduchý a „čistý“ ve stylu luxusního minimalismu s hodinářskou přesností.
05 – Pod kapotou má model Veyron osmilitrový šestnáctiválec se čtyřmi turbodmychadly a výkonem 1 001 koní.
06 – Dlouhé roky byl Veyron etalonem rychlosti i luxusu
07 – Značka Bugatti vstoupila na automobilový trh v roce 1909. Iniciály „EB“ (Ettore Bugatti) v logu jsou navrženy podle jeho vlastního rukopisu.
08 – Bugatti Chiron byl od roku 2016 nástupcem modelu Veyron.
09 – Celá zadní část modelu Chiron je konstrukčně jeden obrovský aerodynamický kanál, který pomáhá držet auto „přilepené“ k silnici při rychlostech přes 400 km/h.
10 – Dominantní „C-linie“, která vede od A-sloupku přes bok vozu až dozadu, není jen vizuální prvek – je to zároveň funkční vzduchový kanál, který přivádí vzduch k motoru W16.
11 – Interiér modelu Chiron připomíná luxusní lounge a každý jeho detail je vyroben ručně.
12 – Srdcem Bugatti Chiron je osmilitrový šestnáctiválec s konfigurací W16 a čtyřmi turbodmychadly se základním výkonem 1 500 koní.
13 – V zadní části je emblém „EB“ na krytu motoru a je proveden z leštěného hliníku, aby ostře kontrastoval s použitým karbonem.
14 – Nápis Chiron „Super Sport“ u výkonnější verze je přímým odkazem na historický sportovní vůz Bugatti Type 55 Super Sport ze začátku 30. let.
Foto: Newsroom Bugatti