Na letošním ročníku veletrhu PRAGUE CAR FESTIVAL se na výstavě RACING EXPO uskuteční výjimečná událost českého motorsportu – výstavní premiéra zcela nového závodního vozu Nova Proto NP01, se kterým se Petr Trnka junior v sezóně 2026 vrátí na tratě Evropského šampionátu v automobilových závodech do vrchu (FIA EHC).
Závodní speciál Nova Proto NP01 pochází z dílen francouzské značky Nova Proto, dříve známé jako Norma. Tento lehký a mimořádně agilní prototyp byl vyvinut s jediným cílem – nabídnout vrchařům maximální výkon, přilnavost a přesnost v ovládání. Karbonový monokok s centrální sedačkou zajišťuje nejen dokonalou tuhost, ale i vysokou bezpečnost. Díky kombinaci kompozitních materiálů váží vůz pouhých 580 kg, což v kombinaci s přeplňovaným čtyřválcovým motorem Honda K20 Turbo o objemu 1,76 l a výkonu až 540 koní poskytuje parametry blížící se monopostům formule 2.
Podvozek tvoří plně stavitelné lichoběžníkové zavěšení typu push-rod s čtyřcestnými tlumiči PKM, speciálně vyvinutými pro extrémní podmínky vrchařských tratí. Aerodynamický paket s předním splitterem, difuzorem a velkým zadním křídlem přináší stabilitu i v nejvyšších rychlostech. Převodovka je sekvenční šestistupňová, ovládaná pádly pod volantem. Brzdová soustava s ventilovanými kotouči a čtyřpístkovými třmeny zvládá i nejtvrdší závodní režim. Nova Proto NP01 reprezentuje novou generaci prototypů kategorie FIA E2-SC, určených pro nejnáročnější tratě Evropy. Petr Trnka ho nasadí do sezóny 2026 s cílem opět se prosadit mezi absolutní špičku evropského šampionátu.
Petr Trnka junior patří mezi nejúspěšnější české jezdce v závodech do vrchu. Pochází ze Šternberka, kolébky legendárního závodu Ecce Homo, kde v roce 2022 překonal český traťový rekord. V minulých sezónách zvítězil v řadě podniků a patřil k nejrychlejším vrchařům střední Evropy. Jeho návrat s vozem Nova Proto NP01 slibuje nejen technickou preciznost, ale i pokračování silné české tradice v evropském motorsportu. Návštěvníci listopadové výstavy RACING EXPO si mohou tento zcela nový závodní prototyp v hale 2 nejen prohlédnout, ale zažít také besedu s Petrem Trnkou jr. včetně jeho autogramiády.
POPISKY K FOTO:
01 – Závodní speciál Nova Proto NP01 pochází z dílen francouzské značky Nova Proto, dříve známé jako Norma.
02 – Karbonový monokok s centrální sedačkou zajišťuje dokonalou tuhost i vysokou bezpečnost.
03 – Petr Trnka junior patří mezi nejúspěšnější české jezdce v závodech do vrchu.
04 – Závodní prototyp je poháněn přeplňovaným čtyřválcovým motorem Honda K20 Turbo o objemu 1,76 l s výkonem až 540 koní.
05 – Šternberský rodák se v sezóně 2026 vrátí na tratě Evropského šampionátu v automobilových závodech do vrchu
06 – Podvozek tvoří stavitelné lichoběžníkové zavěšení typu push-rod s čtyřcestnými tlumiči PKM.
Foto: Tomáš Tichý – Czech Hillclimb Photographs