Šenkýř Motorsport představí nový titanový výfuk Akrapovič

Tradiční ozdobou letošního RACING EXPO, které je součástí veletrhu PRAGUE CAR FESTIVAL, bude i letos expozice brněnské společnosti Šenkýř Motorsport. Ta ve spolupráci se slovinskou značkou Akrapovič představí nejnovější sportovní výfukový systém určený pro faceliftovaný model Porsche 911 Carrera (992.2).
Návštěvníci se mohou těšit na premiéru této technické novinky, která je zkonstruována z vysoce jakostního titanu a poskytuje modelům Carrera, Carrera T a Carrera S podmanivý hluboký sportovní zvuk a současně přispívá k navýšení výkonových parametrů. Expozice Šenkýř Motorsport v hale 2 se dlouhodobě řadí k nejnavštěvovanějším místům výstavy, a i letos nabídne nejen špičkovou techniku, ale také osobní setkání s odborníky na prémiové sportovní vozy a závodní technologie. Akrapovič dnes nabízí širokou škálu sportovních a vysoce výkonných výfukových systémů určených především pro značky Audi RS, BMW M, Mercedes-AMG či Porsche, přičemž v jeho portfoliu nechybí ani produkty pro sportovní modely Cupra, Renault R.S. nebo Toyota GR. Vedle laděných výfukových systémů vyvíjí a vyrábí také vlastní řadu karbonových doplňků, mezi něž patří difuzory, kryty zpětných zrcátek či nově zadní karbonová křídla, která podtrhují sportovní charakter a individuální styl automobilů.

Akrapovič – od motocyklů k automobilové špičce

Značku Akrapovič založil v roce 1991 ve slovinském městě Ivančna Gorica motocyklový závodník Igor Akrapovič. Firma tehdy působila pod názvem Skorpion a začínala s pouhými šesti mechaniky. První významný průlom přišel v roce 1997, kdy motocykl vybavený výfukem Akrapovič dosáhl vítězství v mistrovství světa superbiků. Od té doby se výfukové systémy Akrapovič staly synonymem pro špičkovou technologii – více než 160 mistrů světa na motocyklech i automobilech spoléhalo při cestě k titulu právě na výrobky této značky.
Roku 2010 uvedla společnost svůj první automobilový výfuk pro BMW M3 a rychle se prosadila i v automobilovém motorsportu. Dnes je Akrapovič oficiálním partnerem týmů BMW Motorsport (GT3), Ferrari AF Corse Team (FIA WEC) nebo Hyundai Motorsport (WRC). Zkušenosti ze závodních tratí se okamžitě promítají do vývoje sériových produktů. Akrapovič je také OEM dodavatelem pro značky jako Bentley, Lamborghini, Porsche či Volkswagen. Výfuky Akrapovič jsou navrhovány a vyráběny přímo ve Slovinsku s využitím nejmodernějších technologií a vlastního vývoje titanových slitin. Díky tomu jsou ceněny nejen pro výkon a zvuk, ale i pro mimořádnou životnost a precizní zpracování.

Tradice závodů i prémiového servisu

Šenkýř Motorsport vznikl v roce 1997 jako pokračovatel závodního týmu Jana Šenkýře, mistra Evropy z roku 1981. Jeho syn Robert Šenkýř pokračoval v rodinné tradici postupně se vypracoval mezi špičku českého motorsportu a získal desítky titulů mistra středoevropské zóny FIA i České a Slovenské republiky na okruzích a do vrchu; vrcholem byla dvě vítězství Roberta Šenkýře v Mistrovství Evropy cestovních vozů (2003–2004). V roce 2015 vstoupil do prestižního ADAC GT Masters, později závodil v International GT Open s podporou BMW Motorsport Junior Teamu. Dnes provozuje Robert Šenkýř moderní Performance & Racing Centrum u Brna, nabízí koučink sportovní jízdy a zastupuje v České republice několik značek včetně zmíněné firmy Akrapovič.


POPISKY K FOTO:
01 – Výfukové systémy Akrapovič často evokují řemeslné umělecké dílo. 
02 – Už na první pohled je u titanového výfuku pro Porsche 911 patrné špičkové výrobní zpracování. 
03 – Akrapovič je OEM dodavatelem pro několik značek včetně Porsche. 
04–06 – Šenkýř Motorsport využívá výrobky Akrapovič mimo jiné na upravených vozech BMW M2 pro individuální koučink sportovní jízdy. 
07 – Akrapovič má více než dvě desetiletí zkušeností s používáním titanových slitin pro aplikace ve výfukových systémech.
08 – Sídlo společnosti Akrapovič ve Slovinsku.
09 – Vedle vlastní slévárny a laboratoří je areál společnosti Akrapovič vybaven také vlastním výkonovým dynamometrem pro různé typy testů.

Foto: Akrapovič – Šenkýř Motorsport