Laurin&Klement–Škoda 110

aurin&Klement–Škoda 110 na Glasurit Classic Expo

Vůbec prvním opravdovým historickým automobilem, který zrenovoval Václav
Macháček byl Laurin&Klement–Škoda 110 z roku 1927, přezdívaný v rodině
Laura. Má najeto přes sto tisíc kilometrů a dodnes je ve skvělé kondici. To jen
svědčí o preciznosti jeho práce. Jedná se o jeden z posledních vozů L&K a
naopak prvních se znakem Škoda. Vznikl z fúze Škodových závodů, zastoupené
generálním ředitelem Josefem Šimonkem a firmy Laurin&Klement s Václavem
Klementem. Dokument byl podepsán v roce 1925 na zámku v Lobči, kde se
každoročně pořádá veteránské Rojení. Několik let nesl automobil společné
označení L&K, tak i Škoda.
Vůz poháněl čtyřdobý řadový čtyřválec objemu 1791 cm³ o výkonu 25 k (později
1944 cm a 30 k), který se přenášel na zadní kola přes čtyřstupňovou
převodovku.
Válce byly odlity v jediném bloku a na klikový hřídel začal výrobce používat
nejkvalitnější chromniklovou ocel. Automobil měří 4,2 metru, přičemž rozvor
náprav byl necelé tři metry. Celková hmotnost se pohybovala kolem 1200 kg, z
čehož šasi vážilo 660 kg. Největší rychlost je 85 km při spotřebě 12 litrů na sto
kilometrů. Tento automobil uvidíte na Glasurit Expo Classic.